Carbohidrati

1

CARBOHIDRATI

Carbohidratii sunt un grup de compusi organici ce contine zahar, amidon si celuloza.

Unde gasim carbohidrati:

  • zahar
  • cereale (grau, porumb, orez, etc)
  • cartofi, cartofi dulci (amidon)
  • fructe
  • fructe de padure
  • legume
  • ciuperci
  • nuci
  • seminte

Ce e interzis pe keto?
Primele 4:

  • zahar
  • cereale
  • cartofi
  • fructe

De ce sunt interzise?

  • Zaharul – e obtinut dand la o parte toate fibrele
    Zaharul e 50% fructoza si 50% glucoza
    Omul nu a fost construit sa manance zahar, nu-i adaptat genetic pentru un asemenea aliment.
    Raspunsul organismului la glucoza este unul de criza, in care arunca cu insulina dupa ea pana se cara toata glucoza din sange (in sunci). Nu trebuie sa ai mai mult de o lingurita de glucoza in sange.
    Fructoza merge la ficat unde se transforma in grasime-ficat gras
    Cereale si cartofii – se transforma in glucoza- acelasi raspuns de insulina ridicata
  • Fructe- sunt bune, daca scopul tau e sa te ingrasi pentru iarna ca ursu’ la hibernare. Au fructoza.

Ce e ok (dar cu bagare de seama si un ochi pe indicele glicemic):

  • fructe de padure
  • legume
  • ciuperci
  • nuci
  • seminte
    De ce sunt astea permise? Au continut de zahar redus si multe fibre care fac ca eliberarea lui sa se faca foarte treptat.
    Oricum nu trebuie depasita valoarea de 40g de carbogidrati pe zi.

De ce sunt bune?

  • Fructele de padure si ciupercile – au tot felul de compusi care te ajuta sa nu te imbolnavesti, mai ales de cancer.
  • Legumele – iti asigura mineralele, vitaminele si fibrele pentru bacteriile din sistemul digestiv.
  • Nuci, seminte-acizi grasi esentiali, vitamine, minerale

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here