Ce să manânci când ai diabet de tip 2

0

Ce manânci când ai diabet (de tip 2), prediabet sau insulino rezistentă (daca ai dubii, masoară-ți talia și fundul, dacă raportul e peste 1 pentru bărbați și peste 0.8 pentru femei, articolul e pentru tine):

  1. Andivă – bogată în mangan, care protejează receptorii pentru insulină, conform unui studiu din 1990 publicat în Journal of Nutrition
  2. Anghinare – ajută în metabolizarea glucozei conform unui studiu din 2011 publicat de Phytoterapy Research
  3. Castravetele amar sau goya – reduce rezistenta la insulină conform unui studiu din 2011 publicat de Cancer Prevention Research
  4. Wakame – previne obezitatea, cancerul și diabetul conform unui studiu din 2012 publicat de Marine Drugs
  5. Linte – îmbunătățește controlul glucozei din sange personelor cu diabet, conform unui studiu din 2009 publicat de Diabetologia
  6. Lamâile – reduc glucoza din sânge conform unui studiu din 2011 publicat de ISRN Endocrinology
  7. Grapefruit – ajută ficatul, indice glicemic redus
  8. Avocado – conține 160 de substanțe ce diminuează nivelul glucozei din sânge, conform unor cercetători africani -2011
  9. Ciresele – utile în sindromul metabolic, conform unui studiu din 2008, publicat în Medicinal Food
  10. Nectarina și piersica – reduc riscul de diabet, conform unor cercetători din Texas-2012
  11. Acai – îmbunătățește anomaliile metabolice conform unui studiu din 2011, publicat în Nutrition Journal
  12. Guava – coaja are efect antidiabetic conform unui studiu din 2012, publicat în Scientific World Journal
  13. Rodie – fortifică ficatul
  14. Coacăze negre – îmbunătățesc nivelurile de glucoză și insulină, conform unui studiu din 2010, publicat în Journal of Nutrition
  15. Migdale – reglează nivelul glucozei în sânge conform unui studiu din 2008, publicat in Metabolism
  16. Scorțișoară – 3g de scorțișoară pe zi au înbunătățit controlul glucozei persoanelor cu diabet, conform unui studiu din 2012, publicat în International Journal of Preventive Medicine
  17. Salvie – antioxidant pentru celulele ficatului, conform unui studiu din 2010, publicat în Journal of Medicinal food
  18. Scoici – limitează efectele diabetului, conform unui studiu din 2013, publicat în Cardiovascular Diabetology
  19. Sardinele- îmbunatatesc toleranta la glucoză, conform unui studiu din 2009, publicat în Bioscience, Byotechnology and Biochemistry
  20. Iaurtul – înbunătăește funcția vaselor de sânge a pacienților cu diabet, conform unui studiu din 2011, publicat in BMC Medicine
  21. Ouale- sunt benefice copiilor cu diabet, prin continutul de vitamina D, conform unui studiu din 2012, publicat in Pediatric Diabetes
  22. Ceai verde-protejeaza rinichii în fața diabetului, conform unui studiu din 2012, publicat în Yonsei Medical Journal
  23. Proteina din zer- reduce glucoza din sânge, conform unui studiu din 2012, publicat în Lipids in Health and Disease
  24. Drojdie-are tot complexul B, inclusiv B1, care este foarte important în sănătatea vaselor de sange ale diabeticilor
  25. Semințe de floarea soarelui- bogate în vitamina B1 si vitamina E, cruciale pentru diabetici
  26. Semințele de armurariu – cea mai buna sursă de silimarină, un adjuvant puternic pentru ficat.

Astea sunt știute ca având un efect pozitiv, restul de alimente trebuie să aibă indice glicemic redus.

Evident că te feresti ca dracul de tămâie de orice formă de zahăr, cereale (inclusiv pâine, covrigi, biscuiti), cartofi și fructe dulci.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here