Plăcerea ucide fericirea

0

Două noțiuni pe care majoritatea le confundă: plăcerea și fericirea.

Să vedem dacă ne descurcăm să aducem un pic de claritate cu 7 diferențe:

  1. Plăcerea e de scurtă durată, fericirea e de lungă durată
  2. Plăcerea e viscerală, fericirea e eterică (mda, și eu m-a uitat în DEX)
  3. Plăcerea înseamnă a primi, fericirea înseamnă a da
  4. Plăcerea poate fi obținută cu substanțe, fericirea nu poate fi obținută cu substanțe
  5. Plăcerea e posibilă de unul singur, fercirea e simțită doar în grupuri sociale
  6. Prea multă plăcere duce la dependență, dar nu poți fi dependent de fericire
  7. Plăcerea e dopamină, fericirea e serotonină

Dopamina excită neuronul și dacă abuzăm de plăcere, neuronul bombardat cu dopamină ar muri, așa că el se protejează reducând numărul de receptori, astfel ai nevoie de doze din ce în ce mai mari ca să simți ceva (zahăr, țigări, maria, alcool), iar la sfârșit când nu mai simți nimic nu faci altceva decât să omori neuroni fără sens.

Serotonina inhibă receptorul, nu îl excită, se lipește de neuron dar acesta nu trimite semnale mai departe, doar face ca receptorul să nu mai poată fi stimulat. De aici starea că nu-ți mai trebuie nimic, ești una cu universul.

Nenorocirea e că dopamina scade serotonina, plăcerea sau mai bine spus abuzul de plăcere scad serotonina, adică fericirea. Tortul cu fructe plin de zahăr face dopamina să explodeze dar apoi te încearcă nefericirea, că s-a dus serotonina.

Ce poți face sa crești serotonina:

  1. Conectare interpersonală – o discuție față generează empatie care activează neuroni “oglindă” care te fac să simți ce simte și persoana din fața ta, ceea ce produce satisfacție
  2. Contribuție – fă locul în care lucrezi mai bun pentru colegii tăi, fă voluntariat sau fă-ți un blog despre nutriție :))
  3. Redu stresul
    1. Nu lua atribuții pe care nu le poți duce, oamenii în proporție de 98% nu pot face mai multe lucruri în același timp
    2. Dormi suficient, lasă telefonul
    3. Mindfulness – fii prezent
  4. Mănâncă pește că e bogat în triptofan care e materia primă pentru serotonină și primești bonus omega 3 care protejează membrana neuronală să nu mai moară neuronii.

Zahărul crește dopamina și scade serotonina, te lasă și gras și nefericit … e un fel de și bătută și f* și cu banii luați.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here