Repară ficatul!

0

Am fost mereu sănătos tun, nu m-a interesat prea tare să mă documentez despre sănătate și ce trebuie făcut pentru a o păstra până anul trecut când o persoană apropiată mie a fost diagnosticată cu ciroză iar la câteva luni am aflat că și eu merg pe drumul ăsta, având steatoză de gradul 2.

Am căutat un remediu și am aflat că silimarina este un adjuvant puternic pentru ficat, dar cum nu imi plăcea ideea de a lua pastile, am cautat o sursă naturală și așa am găsit semințele de armurariu.

Am mâncat amândoi câte 5 linguri de semințe de armurariu (măcinate imediat înainte pentru a nu oxida), timp de câteva luni și rezultatele au fost neașteptat de bune: eu am scăpat cu totul de steatoză, iar el și-a înbunătățit mult funcția hepatică, trecând de la ciroză umedă la una uscată.

În paralel eu am început și drumul pe “low carb” și “intermittent fasting” scăpând și de obezitate.

Mi s-a parut așa o treabă bună că am vrut să împărtășesc și cu voi această experiență, în cazul că vă confruntați cu probleme similare și v-ar putea ajuta informațiile, de asta am făcut blogul.

Ce altceva ar putea ajuta ficatul gras, fibroza și ciroza?

    1. În primul rând nu mai face acțiunile care te-au bagat în situația asta:
      1. Nu mai mânca zahăr, făină, cartofi și fructe dulci
      2. Nu mai bea!
    2. Frunze verzi: toate frunzele verzi te vor ajuta să cureti ficatul de grăsime (kale, spanac, muștar, lăptuci, varză, apio, etc.)
    3. Vitamina E este cea mai bună prietenă a ta dacă ai ciroză:
      1. Cătină – foarte bogată în vitamina E
      2. Sfeclă
      3. Spanac
      4. Ardei gras
      5. Nap și frunze de nap
      6. Morcov
      7. Avocado
      8. Caisă – Un studiu din British Journal of Nutrition publicat în 2009 a demonstrat că degradarea ficatului a fost redusă substanțial prin consumul de caise. Universitatea din Minnesota a descoperit că un consum mare de carotenoide, vitaminele E și C este corelat cu risc scăzut de cancere gastrointestinale
      9. Nectarine
      10. Piersici
      11. Persimon japonez
      12. Papaya
      13. Acai
      14. Mango
      15. Guava
      16. Kiwi
      17. Mure
      18. Zmeură
      19. Nuci braziliene-foarte bogate în vitamina E
      20. Alune
      21. Semințe de floarea soarelui – foarte bogate în viamina E, în plus conțin B1, care este foarte util în cazul  când aveți și diabet
      22. Ulei de măsline
      23. Migdale
      24. Calamar
      25. Caracatiță
      26. Crustacee
      27. Somon
      28. Sardine
      29. Macrou
      30. Suc de tulpini de grâu și orz
    4. Mazăre pigeon – Un studiu publicat în Journal of Ethnopharmacology, în 2008 a arătat că protejează ficatul împotriva degradării produse de alcool
    5. Năut – Revista Experimental and Toxicologic Pathology a raportat că protejează ficatul împotriva unui cancerigen puternic numit N-nitrosodietilamină și a redus deteriorarea peroxidativă.
    6. Ficat de cod pentru D3

Ficatul este cel mai mare filtru din corpul tău și daca vrei o viață lungă și sănătoasă ai face bine să începi să ai grijă de el, mai ales că trăiesti într-un mediu din ce in ce mai poluat și el e singura ta apărare in fața atâtor chimicale prezente la tot pasul.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here