TIPURI DE DIETE

0

Tipuri de diete:

  1. Diete bogate in glucide si lipide (zahar si grasimi), consumate simultan = cea mai proasta varianta, pentru ca zaharul genereaza insulina in exces care face ca nutrientii sa fie evacuati rapid catre rezervele de grasime. Daca ai consumat grasime, in loc sa te tina satul multa vreme, e evacuata in sunci, odata cu zaharul si ti-e foame iar. Exista o singura exceptie, atunci cand ai o zi grea de prasit porumbul, doar atunci, cand ai ore intregi de efort sustinut, ai putea face o astfel de combinatie.
    Tipul asta de dieta este recomandata celor care vor sa se imbolnaveasca de: insulino rezistenta, diabet, obezitate, cancer si sa sufere infarct sau accidente vasculare.
  2. Diete ce contin atat zahar dar si grasimi, consumate alternativ. In cazul in care zaharul nu te face sa mananci ca termita si poti sa te tii cu dintii de maxim 3 mese pe zi, poti alterna mese fara glucide, cu mese fara lipide. Te-ai prins, bahalaosul sa intampla cand astea doua se intalnesc.
    Tipul asta de dieta este recomandat celor care se gasesc la greutatea ideala, sunt perfect sanatosi, au atata stapanire de sine incat nu baga in ei pana crapa si poate fac si ceva sport.
  3. Diete sarace in grasimi, vegetariene adica. Tipul asta de dieta e mai buna decat primul, pentru ca iarasi zaharul nu intalneste grasimea.
    Tipul asta de dieta este recomandat celor ce vor sa vindece: insulino rezistenta, diabet si obezitate.
    Dificultatea este in a asigura organismului toate lucrurile de care are nevoie. De exemplu un vegetarian va gasi destul de greu B12 (care se gaseste in produse animale), iar fara vitamina asta poate sa moara de infarct chiar daca nu are tensiune sau depuneri de colesterol si calciu pe artere. Alta problema este asigurarea vitaminelor liposolubile (A, D, E), dat fiind ca ei nu halesc grasimea aia in care sa le gaseasca. Lafel e cazul acidului gras esential (adica pe care nu-l poate produce corpul din altceva) alfa-linolenic.(poti baga seminte de in, dar trebuie sa le bagi, nu sa te uiti la ele). Intr-un final o provocare este si pentru aminoacizii esentiali, adica proteinele, care-s vreo zece la numar si iarasi nu le poate face corpul din altceva. (dar ii gasesti pe toti in seminte de quinoa sau canepa)
    Dupa cum se vede, daca esti un vegetarian cu bagare de seama poti sa traiesti mult si bine, oricum mai mult si mai bine decat orice mancator de ceafa si cartofi prajiti.
  4. Diete sarace in glucide (Ketogenica, Low carb, Carnivora, Paleo, Ducan, etc).Tipul asta de dieta e mai buna decat primul, pentru ca iarasi zaharul nu intalneste grasimea, dar si mai bun decat al treilea pentru ca este mult mai usor sa asiguri nutrientii necesari pentru sanatate si viata.
    Ca putere de vindecare dieta saraca in glucide e peste dietele sarace in grasimi, pentru ca pe langa: insulino rezistenta, diabet si obezitate, poate sa vindece arteroscleroza si tensiunea asociata punandu-te la adapost fata de infarct si accidente vasculare. O alta protectie importanta este cea in fata cancerului, dar care este valabila doar pentru varianta keto, in care glucidele sunt extrem de putine (sub 40 de grame/zi).
  5. Ultima dieta si cea mai tare (da, exista una mai tare decat keto) este…
    bagati tobele pentru suspans pe fundalul sonor, va rog ….
    DIETA KETO + FASTING
    Adica nu mananici: zahar, cereale (da-o in **** ei de paine!), cartofi, fructe; iar intervalul intre mese e unul prelungit.
    Da, stiu ca am trisat si fasting (postul) nu-i dieta, dar am vrut sa pun lucrurile in perspectiva.
    Beneficiile sunt aceleasi ca si la regimul keto + autofagie, adica un proces prin care organismul face curat, cam asa cum faci tu cand vine soacra in vizita. In procesul asta toate celulele compromise sunt killerite definitiv pentru a extrage nutrientii din ele, iar alea recuperabile sunt inzdravenite si jmotruite bine. Cata autofagie generezi? Cat fasting (post) faci! Adica daca tii 7 zile cureti inclusiv placile de grasime de pe creier care dau pierderi de memorie. Posturile de peste 24 de ore trebuie facute cu bagare de seama la electroliti si ideal cu supravegere medicala.

Acum sti:

  1. Daca vrei sa mori la 50, baga in tine ca spartul tot ce-ti iese in cale in orice combinatie,
  2. Daca esti un slabanog sanatos, incearca sa ramai asa mancand maxim de 3 ori pe zi si alternand mesele cu grasimi si mesele cu glucide,
  3. Daca vrei sa repari insulino rezistenta, diabetul si obezitate poti trece pe un regim vegetarian, dar fi cu mare bagare de seama sa nu ajungi la deficiente de nutrienti esentiali.
  4. Daca vrei sa vindeci insulino rezistenta, diabetul, obezitatea, dar sa te protejezi si de cancer si infarct, mergi pe keto. Daca vrei beneficiile autofagiei, baga si fasting.

Acum trebuie sa mai intelegem ceva: Alimentele nu sunt bune sau rele in modul, unui mancator de zahar nu i-ai prinde bine ulei de nuca de cocos, lafel cum un mar zemos si dulce nu i-ar face bine unuia pe keto.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here