Zahărul strică filtrele

0

Ficatul este primul care primește lovitura zahărului, o toxină care produce majoritatea deceselor premature. (cauzând bolile cardiovasculare, diabetul și hrănind cancerul)

Nenonocirea cu zahărul este că deși te omoară o face atât de încet încât nu te prinzi că el e de vină.

Fructoza din zahăr se transformă în grăsime în ficat, creând ceea ce cu toții cunoaștem ca ficat gras. Această afecțiune este tratată cu indiferență de sectorul medical pentru că nu-ți pot da nici o pastilă pentru ea. Mi se pare malpraxis să îi spui pacientului: ” Ai ficat gras, multă lume are.” și să nu-i spui ca asta însemnă că are rezistență la insulină care e început de diabet și cauzează bolile cardiovasculare, mai mult deși sectorul medical este neputincios să îndepărteze grăsimea din ficat, o poate face pacientul singur în câteva luni cu un regim low carb și post.

Bun, deci ficatul e un fel de Hopa Mitică, dai în el și se ridică, îl poți întoarce de la groapă, dacă nu-l mai lovești cu toxine.

Trecem la rinichi, niște filtre lafel de importante ca ficatul, dar cărora le lipsește capacitatea regenarativă senzațională a ficatului; din acest motiv natura ți-a dat doi, că știa că-s ușor de stricat.

Cum strică zahărul rinichii?

Prin glicozilare, un proces prin care glucoza din sânge se atașează de proteine și face ca globulele roșii să se lipească între ele, precum și aderând la colesterolul LDL, împiedică colectarea lui de către HDL și întoarcerea către ficat.

Astfel în sânge avem globule roșii lipite între ele și colesterol glicozilat. Astea ajung în rinichi unde sunt vase de sânge extrem de fine și ușor de înfundat și evident că le și înfundă. Nenorocirea este că odată înfundate așa rămân, adică odată ce ti-ai redus capacitatea de filtrare a rinichilor, nu-i vei mai putea recupera integral niciodată și trebuie să fii cu mare băgare de seamă ca să nu-i strici mai rău.

Revin un pic la povestea mea personală pentru a vă explica concluziile la care am ajuns. La 33 de ani aveam 96kg (deși am înălțimea unui pitic de grădină) Evident, ca să ajung la greutatea asta am băgat zahăr la greu. Tensiunea stătea pe la 150/95. Am slăbit până la 80kg cu regim low carb și post, am scăpat de ficatul gras, dar am făcut pietre la rinichi, mi-a crescut colesterolul și acidul uric. De asemenea în zilele în care nu mănânc preponderent salată am tensiunea 140/90, dar când mănânc salate coboară la 125/80. Tensiunea este o adaptarea a organismului la capacitatea de filtrare redusă a rinichilor, pentru a-i obliga să filtreze bine. Pe termen lung însă și tensiunea mare afectează într-un mod negativ rinichii.

Concluzia mea este că dacă ai mâncat mulți ani zahar ca nehalitul e posibil să nu poți face față unui regim de tip carnivor, Atkins, Ducan, sau ketogenic clasic, pentru că ai rinichii deja bușiți și nu poți procesa prea bine proteinele în exces, pentru că forțează rinichii. Mai mult și dacă rinichii sunt perfect sănătoși, ei trebuie să elimine acidul uric din sânge, dar dacă sunt ocupați deja sa elimine excesul de ketone (în dieta ketogenică sau post), lasă acidul și da prioritate ketonelor, caz în care e o idee bună să nu sari calul cu proteinele ca să nu produci și mai mult acid uric.

Dacă nu e cazul tău și constați ca ai tensiunea mică pe regim carnivor, ignoră tot ce am spus și mergi pe drumul tău înainte.

Pentru cei ca mine însă, ce-i de făcut? Nu mai mâncăm proteine? Nu putem face asta, ca sunt principalul material de construcție al corpului și e vital să le halim. Ne trebuie cam 1g/kg de greutate ideală. (adică dacă ai 140kg dar ar trebui să ai 80, ai nevoie de 80g de proteina pe zi) Șmecheria este să ne oprim aici. Eu nu am fost niciodată adeptul număratului caloriilor dar mă văd nevoit să recomand număratul proteinelor, pentru că treaba merge prost și daca mănânci prea puține și dacă mănânci prea multe.

Calitatea proteinelor este de asemenea importantă. Cea mai bună sursă de proteine rămâne carnea, dar trebuie să fie de la un animal care s-a mișcat în timpul vieții. Eu încerc să balasez proteinele între pește oceanic, carne de vânat dar și nuci, ciuperci și alte surse vegetale.

Ce fel de dietă a dat cele mai bune rezultate pentru mine? Multe frunze verzi (kale, spanac, pătrunjel, rucola), rădăcinoase, roșii, castraveți, lămâi, ceapă, usturoi, mult ulei de măsline, nuci, migdale, alune, pește și carne (doar cât trebuie). Nu știu cum să-i spun … low carb/keto, paleo, semivegetariană, mediteraneană? :)))) Amuzant e că e toate în același timp.

Dieta asta struțocămilă ar trebui să rezolve efectele secundare de la dieta keto, respectiv acidul uric și colesterolul mare, acum dacă o și face vom vedea în episoadele viitoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here